Decoupage- azaz szalvétatechnika

12/21/2014 10:49:00 de.


Ezt a bejegyzést most egy kis kreatívkodásnak szánnám :)
Idén karácsonykor legtöbb rokonomnak ilyet készítettem, nem nehéz, és látszik benne a TE kezed munkája :) 
Aki hallott már róla és ismeri, annak nem mondok ezzel újat, de aki talán kedvet kap hozzá számukra írnék egy kis segítséget :) 

Nos, ami fontos: ecset, ragasztó, lakk, szalvéta és doboz - itt megjegyezném, hogy fa dobozzal próbálkozzatok, a papír dobozon nem olyan szép a szalvéta, próbáltam, lehet rá is tenni, de fa dobozon szebb. 

 A kellékeket bármelyik kreatív boltban megtudjátok venni, én a kreatív hobbi boltban vásároltam. 
A képen tehát láthatjátok sárga színűben a ragasztót, kékben pedig a lakkot, amit a száradás után kell felkenni.
Na de kezdjük az elején.  Kiválasztjuk a tetszőleges szalvétát, én jelenleg egy kör alakú dobozzal dolgoztam. Kezdetnek elég nehéz volt, de szerintem, sikeresen megküzdöttem vele. Figyeltem a méretekre, hiszen ne vágjunk kisebbet, inkább később vágjuk le ami nem kell, nehogy ne fedje be a dobozt. 
A szalvéta 3 rétegből áll, a két alsót leválasztjuk és csak a felsőre van szükségünk. 
Az ecsetet belemártjuk a ragasztóba (nem kell sok) és szépen bekenjük vele a dobozt. Én a felső részével, a tetejével kezdtem, néhány másodpercet vártam és ráhelyezem a méretre vágott szalvétát. Óvatosan belülről kifele elsimítjuk, ne legyen gyűrött, mert ezen már nem tudunk javítani, a ragasztó gyorsan köt. 


Nekem nagyon tetszenek a szalagok, csipkék a doboz oldalára, a tetejéhez ezt tettem díszítésnek. Sima egyszerű fehér, de feldobja egy kicsit a dobozkánkat. Ne ijedjünk meg, a ragasztó az anyagot, nem rögtön ragadja meg, így ha elrontottuk, tudunk egy kevés ideig javítani rajta ha nem tetszik, de egy idő után nem fog lejönni! :) 

Ha ez is kész, jöhet a dobozka alsó része, természetesen itt is tetszőlegesen készíthetjük el, én itt a maradék szalvétámból vágtam ki a virágokat és ragasztottam fel. 
Ha úgy látjuk, hogy végeztünk, akkor várunk egy órát, ennyi időre szüksége van a doboz száradásának. Ezután egy tiszta ecsettel, pedig lelakkozzuk. Ne aggódjunk átlátszó, nem kell sokat kenni rá, a szalvétát és a dobozt is szépen belakkozzuk, majd ismét várunk egy keveset, hogy megszáradjon. 


Az én első ilyen dobozom, a végén így néz ki : 

Én a nagymamámnak egy arckrémet tettem bele, de tehettek bele akár édességeket, bármit amit szeretnétek. Teás dobozt, vagy ékszeres-dobozt is készíthettek belőlük. A lényeg, hogy saját kezűleg készül és hogy benne van a szívetek lelketek. Nagyon kedves ajándék, én azt hiszem lehet örülni egy ilyennek.
Remélem hasznos volt ez a bejegyzés és segítettem vele számotokra. :)

Kellemes készülődést a karácsonyra 
Eszter

You Might Also Like

0 megjegyzés